Genre: Thriller
Uitgeverij: LS Amsterdam
ISBN: 9789024589999
Aantal pagina’s: 400
Uitgave: augustus 2020

Serie: Ja (deel 5)

Fiftyfifty van Steve Cavanagh is het vijfde boek over de verhaallijn van Eddie Flynn, voor mij was dit het eerste boek wat ik las over deze verhaallijn, die prima los te lezen is. Toch heeft het mij nieuwsgierig gemaakt naar de geschiedenis van Eddie Flynn, waardoor ik de eerdere delen ook wil gaan lezen. Dit boek neemt je mee in een bloedstollende rechtszaak over de zusjes Cavellino.

1 moord, twee verdachten

1 moord, twee verdachten. De zusjes wijzen elkaar aan als de moordenaar van hun vader Frank. Ze bellen allebei naar 911 om ze te vertellen dat hun vader is vermoord door haar zus. Beide krijgen ze een advocaat toegewezen, een van de zusjes, Sofia krijgt Eddie als advocaat, zij heeft psychische problemen en snijdt zichzelf, ze heeft het duidelijk allemaal niet op orde. Een ander advocatenbureau krijgt haar zus Alexandra toegewezen, zij heeft in tegendeel tot haar zus alles prima op orde. Een zaak die twee kanten heeft, een daarvan is heel duister. Een zaak die niet zomaar is opgelost, want veel van de getuigen die de zaak goed kunnen helpen, worden tijdens de loop van de zaak gruwelijk vermoord. Het komt de advocaten duur te staan, lukt het ze om deze zaak op te lossen en de daadwerkelijke dader te vinden? Of stuurt de dader ze op een verkeerd spoor?

Meerdere perspectieven

Dit boek wordt vanuit meerdere perspectieven geschreven, namelijk uit die van Eddie, Kate die werkzaam is voor het andere advocatenbureau en Zij, een van de zusjes die de moord heeft gepleegd. Dit was erg fijn om te lezen, zo leerde je het verhaal vanuit meerdere kanten goed kennen. Toch wist Steve mij tot de laatste bladzijde verrassen wie nou de dader is.

Steve houdt je in zijn macht tot de laatste bladzijde

Zodra je begint met de eerste letters te lezen, wordt je meegesleurd in het verhaal. Het houdt je bezig totdat je de laatste bladzijde hebt gelezen, ik kon er zelfs niet goed van slapen, zo graag wou ik weten wie de dader was. En als je eenmaal denkt te weten wie de dader is, loopt het toch weer heel anders af. Steve houdt je in zijn macht tot de laatste bladzijde. Hij zet je tijdens het lezen aan het denken, brengt je af en toe op een verkeerd spoor en weet de spanning hoog te houden. Je vreet de letters af en toe bijna van de pagina om te weten hoe het afloopt. Er zijn voor mij weinig goede thrillers, maar Steve weet mij weer te overtuigen dat Fiftyfifty weer een steengoed verhaal is.

Ik wil LS Amsterdam heel erg bedanken voor het beschikbaar stellen van dit recensie exemplaar.