Genre: Non-fictie
Uitgeverij: Jalapeño Books
ISBN: 9789082667998
Aantal pagina’s: 234
Uitgave: Augustus 2020

Serie: Nee

Slikken, kreng! geschreven door Pip Lou is een boek waarvan je denkt, wat krijg ik nou weer voor mijn ogen? Maar dit bevat zoveel meer qua inhoud dan dat je in eerste instantie denkt. Dit boek moet gelezen worden, door vrouwen maar ook zeker door mannen!

In dit boek neemt Pip je mee op haar eigen ontdekkingstocht als slikexpert, maar dat niet alleen. Ze neemt je mee met haar eigen avonturen als vrouw zijnde. Ze doet haar werk als slikexpert niet alleen zakelijk, ze neemt dit ook mee in haar dagelijkse privéleven. Zo ga je met haar mee op avontuur in haar date(seks) leven. En deze wordt uitgebreid beschreven, rauw en puur. Waar menig vrouwen zich schamen om er zo open en eerlijk over te praten, of schrijven in dit geval. Neemt Pip geen blad voor de mond. En zoals Pip beschrijft in dit boek, waarom moeten vrouwen zich eigenlijk schamen voor dit soort onderwerpen? Mannen kunnen daar gewoon openlijk over praten en schamen zich dan ook (bijna) helemaal nergens voor.

De schrijfstijl van Pip is erg enthousiast en vlot, ik had soms echt het idee van, haal eens even adem tussendoor Pip. Maar juist deze schrijfstijl past erg goed bij dit boek. Pip gebruikt goede en vooral grappige woordspelingen, vaak dacht ik van ha! Je hebt helemaal gelijk!! Dit verhaal brengt een probleem naar boven, waar vele vrouwen dagelijks mee te maken krijgen. Je wilt geen kinderen? Dat kan écht niet! Wil je als vrouw jezelf beter ontdekken op seksueel gebied, met wellicht wel speeltjes? Dat doe je toch niet? En waarom eigenlijk niet, waarom mogen mannen dit dan wél? Zonder zich daar voor te hoeven schamen. Zo kunnen mannen gewoon tijdens de koffiepauze spreken over hun zoveelste ‘verovering’ van afgelopen weekend. Als je dit als vrouw zijnde zou zeggen, wordt je gelijk gek aangekeken.

Het is dat ik nooit meer met het openbaar vervoer hoef te reizen, maar oh wat had ik graag met dit boek in de trein willen zitten. Alleen maar om naar de reacties te kijken van mijn medepassagiers. Want waarschijnlijk zullen zij ook gelijk bevooroordeeld zijn en denken, wat leest zij nou weer voor raar boek over slikken?

Dankjewel Pip voor het schrijven van dit boek, want ja! Deze boeken zijn nodig en vooral voor de mannen onder ons. Dankje dat je er zo open en eerlijk over hebt geschreven, dit hebben vrouwen nodig in het leven. Dit boek bevat inhoudelijk zoveel meer dan alleen het praten over seks. Pip vermeld nog in haar boek dat dit waarschijnlijk alweer het zoveelste boek is over dit onderwerp. Maar dat vind ik juist niet, er zijn nog veel te weinig boeken te vinden over dit onderwerp. En juist deze boeken hebben vrouwen nodig in het leven.

Ik wil Uitgeverij Jalapeño Books en Pip Lou heel erg bedanken voor het beschikbaar stellen van dit recensie exemplaar.

Ben je nieuwsgierig geworden naar het boek? Het is verkrijgbaar via de uitgeverij, maar ook via alle (online) boekhandels. https://jalapenobooks.com/shop/slikken-kreng/