Auteur: Jenny Colgan
Uitgeverij: LS Amsterdam
ISBN: 9789024585489
Aantal pagina’s: 288
Uitgave: September 2020

Serie: Ja (deel 3)

Winter in de kleine bakkerij is het derde deel in de kleine bakkerij serie geschreven door Jenny Colgan. Een boek die je het liefste in een keer uit wilt lezen, maar toch ook niet, want na dit boek moet je helaas afscheid gaan nemen van de serie. Ik hoop dan stiekem ook dat Jenny er nog een deel bij gaat schrijven.

In deel drie keren we terug in het leven van Polly, alles loopt op zijn rolletjes, al had het financieel wel iets beter voor ze gekund. Het verhaal begint met een terug blik van Polly en Kerensa, dit was wat een vreemd begin. Maar later wordt dit wel duidelijk gemaakt in het verhaal. Nadat je weer bent bijgelezen over de vorige delen begint het verhaal pas echt tot leven te komen. Polly komt weer voor moeilijke keuzes te staan, maakt ze wel de goede keuzes? Is ze er wel aan toe om met Huckle te trouwen en eventueel kinderen te krijgen? Haar vriendin Kerensa heeft het ook niet makkelijk en loopt met een vreselijk geheim rond, die ze niet kan delen met haar man Reuben. Een boek met weer veel dillema’s en geheimen, maar ook een boek met veel liefde. Want daar draait het om tijdens kerstmis.

Wat heb ik weer genoten van het leven in Mount Polbearne. Heerlijk om weer even terug te zijn en dan ook nog in de mooiste tijd van het jaar. En wat ga ik ze missen, Polly, Huckle, de kleine Neil en alle andere personages. Ze hebben een plekje in mijn hart gekregen.

Een en al liefde, dat is wat je mee maakt in dit boek. Door dit boek wordt je hart gevuld met liefde. Jenny Colgan weet er opnieuw een prachtig verhaal van te maken. Voor mij is het verhaal nog niet afgelopen en ik hoop dan ook ooit nog eens terug te kunnen keren naar Mount Polbearne.

Ik kan helaas niet al te veel vertellen over de inhoud van het boek, want ik wil hier geen spoilers over vertellen. Maar een ding wil ik je wel meegeven, mocht je de eerdere delen hebben gelezen. Lees dan dit boek ook, want het is een perfecte aansluiting op de vorige delen. Met zelfs nog opening voor eventueel nog een deel vier, wie weet! En dan nog even kort over deze fantastische cover, het straalt gewoon kerst uit. Een van mijn favoriete tijden van het jaar! Met uiteraard kleine Neil weer aanwezig op de cover, wat zal ik hem gaan missen!

Ik wil LS Amsterdam heel erg bedanken voor het beschikbaar stellen van dit recensie exemplaar.