Titel: Zij die vecht
Auteur: Roni Loren
ISBN: 9789020537697
Aantal pagina’s: 280
Uitgave: september 2020

Serie: Ja (deel 3)

Zij die vecht van Roni Loren is alweer het derde deel in de Long Acre serie. In dit deel leren we meer over Taryn, ook een van de overlevenden van de schietpartij. Maar ook meer over Shaw die een broer is van een van de schutters. Taryn haar jongere zusje is een van de overledenen van de schietpartij, mede hierdoor doet Taryn er alles aan om te onderzoeken waarom de twee schutters zo ver zijn gegaan. Daarom heeft ze een onderzoek gestart en wil ze haar campagne gaan delen op scholen, maar hiervoor heeft ze wel toestemming van de school nodig.

Shaw heeft net als zijn broer Joseph agressiviteit in zijn bloed, dit is ten horen gekomen bij de pers en daardoor heeft hij besloten om zijn naam te veranderen en helemaal opnieuw te beginnen als Lucas. Samen met zijn vriend Rivers heeft hij net een sportschool geopend.

Wanneer Taryn en Shaw elkaar per toeval ontmoeten tijdens een avondje uit en elkaar voorstellen als Lucas en Jamez, ze voelen zich gelijk tot elkaar toe getrokken. Wat ze niet weten is dat ze al een geschiedenis met elkaar delen. Wanneer Kincaid Taryn eindelijk zover heeft gekregen om mee te gaan sporten, staat ze plots weer oog in oog met Lucas. Wanneer Lucas erachter komt wie Taryn nou echt is, besluit hij om alle contact meteen stop te zetten. Maar Taryn laat zich daar niet mee afschepen en doet er alles aan om zijn aandacht opnieuw te krijgen, wanneer ze erachter komt wie Lucas nou echt is. Besluit ze tot Lucas verbazing hem juist te steunen, want ook hij is een slachtoffer.

In dit derde deel van de Long Acre serie moest ik heel erg inkomen met lezen, dit ligt ook grotendeels aan mijzelf. Maar tijdens het lezen leerde ik de twee steeds beter kennen en daarbij ook hun gedachten. Ze krijgen het beide niet gemakkelijk en komen voor moeilijke keuzes te staan. Ik had erg veel medeleven met Shaw, hoe hij zichzelf zo opsluit in zijn eigen wereld als Lucas. En dit komt alleen maar door de negativiteit over hem in de pers. Wat ik zo mooi vond is dat Taryn altijd voor hem klaar staat, wat hij ook zegt of doet. Ze is er altijd voor hem. Pas aan het einde van het verhaal begon ik verliefd te worden op het verhaal, daardoor is dit ook mijn minst favoriete deel van de serie tot nu toe. Het einde van het verhaal wist dit toch weer goed te maken, want wat is hier goed over nagedacht door Roni.

Ik ben dan ook erg benieuwd wat Roni nog meer voor ons in petto heeft in het vierde maar ook laatste deel in de Long Acre serie, waar we meer te weten komen over Kincaid, maar ook over een nieuw personage in de serie, namelijk Ashton. Daar hoeven we gelukkig niet lang meer op te wachten, want deze verschijnt al op  1 oktober!

Ik wil Zomer & Keuning heel erg bedanken voor dit recensie exemplaar.