Titel: Bij kennis
Auteur: Iris Visser
ISBN: 9789403612751
Aantal pagina’s: 288
Uitgave: December 2020
Serie: Nee

Bij kennis is geschreven door Iris Visser, een boek die ik maar moeilijk weg kon leggen. Het was maar goed ook dat ik deze heb gelezen voor de #abookinadaychallenge. Want wat heb ik genoten van dit verhaal.

Het vergaat Julia niet makkelijk, haar broertje heeft namelijk een filmpje online gezet op YouTube. In het filmpje is te zien hoe ze na haar auto ongeluk, nog onder invloed van de medicijnen de liefde verklaart aan haar behandelend arts. En laat die arts nou net degene zijn waar ze al een verleden mee heeft. Namelijk Thomas, hij was 11 jaar geleden Julia’s beste vriend en ook nog eens haar eerste vriendje. Julia schaamt zich kapot, ze ziet het filmpje dan ook het liefste verdwijnen van het internet. Maar dat is natuurlijk al te laat, het is overal waar het gedeeld kan worden al gedeeld. Zo ook bij haar collega’s en laat nou net een van die collega’s Sara zijn, Julia’s aartsvijand. Sara ziet Thomas wel zitten en besluit hem te veroveren.

Dit boek was echt genieten, Julia heeft het niet makkelijk nadat het filmpje is gedeeld. Maar ze heeft er een ding wel mee terug gekregen. En dat is haar beste vriend Thomas. Al loopt alles eerst niet op rolletjes, het is fijn om te lezen hoe die twee steeds meer naar elkaar toe trekken. Ik heb vaak hardop zitten lachen om alle toestanden die Julia mee maakte. Als je denkt dat het niet erger kon, dan wordt het juist nog erger, dit vond ik heel vermakelijk.

Bij kennis is een grappige feelgood, die zich afspeelt in het heden en het verleden. Zo leer je het verleden van Julia en Thomas goed kennen. En je komt erachter waarom ze geen contact meer met elkaar hebben. Dit wordt mooi verdeeld en duidelijk aangegeven bovenaan elk hoofdstuk. De hoofdstukken hebben een mooie lengte, waardoor je zo door het boek heenvliegt.

Dit boek bevat alles wat een feelgood nodig heeft, de romantiek, de humor en uiteraard een goed einde. Iris behoort nu zeker tot een van mijn favoriete feelgood schrijfsters. Ik heb zoals al eerder aangegeven echt genoten van dit boek, ik ben dan ook heel benieuwd wat Iris nog meer in petto heeft.

Eén gedachte over “Bij kennis – Iris Visser”