Auteur: Holly Martin
ISBN: 9789020539400
Aantal pagina’s: 320
Uitgave: oktober 2020
Serie: Ja (Deel 1)

Het dorpje Happiness geschreven door Holly Martin is een dorpje waar je je gelijk helemaal in thuis voelt.

Wanneer Willow toch samen met haar vriend besluit om niet te gaan trouwen en de relatie te beëindigen, staat ze er alleen voor. Er wordt veel geroddeld over haar en ze besluit om te gaan verhuizen en dan wel naar een nieuwe plaats waar nog niemand haar kent. Ze wil haar nieuwe leven gaan starten in het dorpje Happiness, waar ze een jaar gratis mag gaan wonen en haar eigen winkel mag runnen. Ze is creatief in het maken van kaarsen en besluit haar winkel dan ook te vullen met haar eigen gemaakte kaarsen. Eenmaal aangekomen in het dorp, ziet het er erg bouwvallig uit, helemaal niet zoals stond afgebeeld in de advertentie. Willow besluit het toch een kans te geven. Ze wil weer leven in het dorp zien te krijgen, Willow bedenkt een briljant idee om dit aan te pakken, maar of dit helemaal goed uitpakt zoals gepland?

En dan is er nog Andrew Harrington, een behoorlijk knappe verschijning. Ze trekt tijdens haar eerste week veel met hem op. En begint stiekem zelfs gevoelens voor hem te krijgen, maar het was toch helemaal niet haar bedoeling om al zo snel een nieuwe relatie te beginnen?

Ik had een beetje een haat-liefde verhouding met dit boek. In het begin werd ik gelijk helemaal verliefd op het verhaal. Maar gaandeweg vond ik het allemaal een beetje langdradig, er gebeurde helaas niet zoveel meer in het dorp voor mijn doen. Maar richting het einde toe genoot ik weer volop. Holly Martin heeft een hele fijne schrijfstijl, waardoor je vlot door het verhaal heen leest. Je hebt niet eens in de gaten dat je alweer tientallen bladzijdes hebt gelezen. Een aanwezig onderwerp in dit verhaal is doofheid, dit weet de schrijver erg mooi te beschrijven.

Het is erg leuk om het dorpje te zien opgroeien tijdens het lezen. Zo gaat het van een bouwvallig dorp waar maar weinig leven in de brouwerij is. Naar een levendig dorp waar iedereen het goed met elkaar kan vinden. En het steeds meer begint te lijken op het dorpje zoals Willow had gezien in de advertentie.

Afscheid nemen van een dorp in een boek is nooit leuk en gelukkig hoeft dat ook nog niet, ik ben dan ook heel erg benieuwd naar deel twee  ‘Het geschenk van Happiness’ waarin we Willow haar vriendin Ruby gaan volgen.