Titel: Het geschenk van Happiness
Auteur: Holly Martin
ISBN: 9789020539431
Aantal pagina’s: 320
Uitgave: november 2020
Serie: Ja (Deel 2)

Het geschenk van Happiness geschreven door Holly Martin is het tweede deel en tevens een mooie afsluiter van de serie. Het verhaal speelt zich af tijdens de kerstperiode, mocht je een kerstliefhebber zijn dan moet je dit boek gelezen hebben!

Wanneer Ruby haar woning heeft verkocht kan ze eindelijk verhuizen naar het dorpje Happiness. Als ze ’s nachts aankomt in het dorpje ziet ze een kerststal staan en ze besluit een grap uit te halen. Niet wetende dat dit zo groot zou uitpakken in het dorp. Ruby is van plan om in haar winkel haar zelfgemaakte kerstversiering te verkopen. Maar helaas is er een lekkage in haar winkelpand geweest. Gelukkig mag ze eerst een tijdje een winkel delen met Jacob, degene die ze juist aan het ontwijken is nadat ze in de zomer een paar keer de lakens met hem heeft gedeeld. Toch moet ze de woest aantrekkelijke Jacob weer onder ogen komen en daarbij komen haar gevoelens weer naar boven. Gaat het hun lukken om de gevoelens om te zetten in vriendschap, zodat ze goed kunnen samenwerken in de winkel. Of zijn het meer dan alleen vriendschappelijke gevoelens?

De romantiek, het kerstgevoel, hen tragische verleden samen in een boek. Maakt dit verhaal tot een echte feelgood. Ik had al genoten van Het dorpje Happiness, maar dit boek vond ik nog beter dan het eerste deel. Al vond ik het op het laatst wel een klein beetje storend dat Ruby zich maar niet liet verleiden, terwijl ze dat juist diep van binnen wel heel graag wou. Een versierde kerstboom naast je, een kerstmuziekje op de achtergrond en je waant je helemaal in het verhaal. Want het kerstgevoel spat er van af!

Je moet de dingen zien te vinden die je gelukkig maken en daar vervolgens al je tijd in stoppen. Blz. 204

Dat Ruby haar trieste verleden maar moeilijk kan vergeten, is voor een groot deel in dit boek aanwezig. Dat is ook een van de grote redenen waarom ze zich maar niet open kan stellen naar Jacob toe. Maar ook Jacob heeft het nodige meegemaakt in zijn verleden. Toch probeert hij Ruby haar hart te veroveren en dit siert hem enorm. Ik heb echt genoten van alle lieve dingen die hij voor Ruby heeft gedaan.

Ook Willow en Andrew, die je leert kennen in het eerste boek komen terug in dit verhaal. Het is erg leuk om te lezen hoe het met hun verder gaat. Ook de andere dorpsgenoten komen weer aan bod in dit boek. Na de laatste bladzijde te hebben gelezen had ik helemaal blijde gevoelens overgehouden en een heerlijk kerstig gevoel. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar meer werk van Holly Martin!