Titel: Winter in Cockleberry Bay
Auteur: Nicola May
ISBN: 9789020542523
Aantal pagina’s: 336
Uitgave: december 2020
Serie: Ja (Deel 4)

Winter in Cockleberry Bay is alweer het vierde en laatste deel van de serie geschreven door Nicola May. Ik vond dit deel ook weer erg leuk en heb dan ook weer genoten van alles wat er gebeurde in Cockleberry Bay.

Nu Rosa moeder is, heeft ze haar handen vol aan de baby. Toch heeft ze zin in een nieuwe uitdaging, wetende dat de winkel en het café in goede handen zijn. Deze uitdaging vindt ze in haar stichting, Neds nieuwe kans. Het is het goede doel wat ze heeft opgezet ter nagedachtenis aan haar overleden overgrootvader. Ze besluit om een groot kerstconcert te organiseren om zo geld in te zamelen. Maar dit gaat niet zomaar, ze heeft veel aan haar hoofd en ze heeft het druk met de baby. Dit moet ze namelijk weer allemaal in haar eentje doen, want Josh zit wederom in het buitenland voor zijn werk. Toch doet Rosa er alles aan om alles op zijn rolletjes te laten lopen.

Een boek waar veel over babys wordt gesproken, laten we zeggen dat dit het vruchtbaarste boek van de gehele serie is. Want ook in de vorige delen speelde dit een grote rol. Toch vond ik dit helemaal niet storend. Ik had juist veel herkenbare punten en moest dan ook vaak hardop lachen. De schrijfstijl van Nicola May is heerlijk om te lezen. Je leest dan ook erg vlot door het boek heen.

Het is ook fijn om te lezen hoe het met de andere personages gaat. Want ook deze worden niet vergeten. Wat ik wel jammer vond was de herhaling van Josh zijn werk, dat hij alweer in het buitenland zat. Terwijl hij Rosa weer achterliet in Cockleberry Bay. Ook het verhaal van Titch valt een beetje in herhaling, al was het nu op een andere plek. De omstandigheden kwamen erg overeen met de eerste keer dat ze dit meemaakte. En ondanks de vele herhaling was het toch heerlijk om nog een laatste keer te kunnen genieten in het plaatsje Cockleberry Bay. Ik ga alle personages dan ook erg missen en vooral die lieve kleine Hot!